OSNOVNE STUDIJE
MATEMATIKA
Matematika - 4 godine, 240 ESPB
- Dužina studija: 4 godine (8 semestara)
- Ukupan broj ESPB: 240
- Nakon završetka osnovnih akademskih studija stiče se stručni naziv diplomirani matematičar.
- Ovaj studijski program se primenjuje od školske 2022/23. godine.
- Studijski program iz prethodne akreditacije možete da vidite ovde.
Studijski program Matematika
Modul
Profesor matematike i računarstva
Matematika i informatika (zajedno sa maternjim jezikom) zauzimaju centralno mesto u savremenom obrazovanju. Zato u čitavom svetu postoji sve veća potreba za dobrim i stručnim profesorima ovih nastavnih predmeta – za profesorima kakvi se školuju na Matematičkom fakultetu na modulu Profesor matematike i računarstva, na osnovnim i master studijama.
Matematički fakultet je posebno prepoznatljiv po razvoju znanja iz teorijskih i praktičnih oblasti nastave matematike i računarstva. Modul Profesor matematike i računarstva obezbeđuje široko znanje iz najvažnijih oblasti matematike i računarstva, i istovremeno podstiče razvoj psihološko-pedagoških veština neophodnih za izvođenje kvalitetne nastave u osnovnim i srednjim školama. Posebna pažnja je posvećena metodici nastave koja omogućava da se stručna znanja preoblikuju i prilagode učenicima u skladu sa njegovim uzrastom, razvojnim potrebama i interesovanjima.
Stručno znanje iz matematike i računarstva pruža izuzetne mogućnosti za ispoljavanje stvaralačkih sposobnosti u raznim privrednim granama koje se usve većoj meri oslanjaju na matematiku i informatiku, u raznovrsnim istraživanjima o prirodnim i društvenim fenomenima, u popularizaciji znanja. Ipak, osnovno zanimanje za koje priprema modul Profesor matematike i računarstva svakako spada u društveno najznačajnije i najhumanije. Nažalost, nastavnik matematike i računarstva je trenutno jedno od najdeficitarnijih i najtraženijih zanimanja u Srbiji, ali i u čitavom svetu. Zato sve više zemalja uvodi posebne pogodnosti tokom školovanja i zapošljavanja budućih nastavnika matematike.
Kao profesori matematike i računarstva, radićete sa mladim ljudima usmeravajući i snažno podstičući njihov intelektualni razvoj. Odavno je poznato da matematika i njen stil razmišljanja pokreću oblike mišljenja neophodne svakom stručnjaku. Informatička pismenost je nezaobilazni deo savremenog obrazovanja. Podučavajući ove važne predmete, stičete privilegiju da zauvek ostanete u sećanju mnogih generacija, kao neko ko je zauzimao važno mesto u njihovom odrastanju i učenju. Sve je veće interesovanje i za vanškolske matematičke i informatičke sekcije i radionice koje mogu biti još jedna sjajna prilika da probudite entuzijazam i svaralački polet mladih ljudi.
Matematika i informatika (zajedno sa maternjim jezikom) zauzimaju centralno mesto u savremenom obrazovanju. Zato u čitavom svetu postoji sve veća potreba za dobrim i stručnim profesorima ovih nastavnih predmeta – za profesorima kakvi se školuju na Matematičkom fakultetu na modulu Profesor matematike i računarstva, na osnovnim i master studijama.
Matematički fakultet je posebno prepoznatljiv po razvoju znanja iz teorijskih i praktičnih oblasti nastave matematike i računarstva. Modul Profesor matematike i računarstva obezbeđuje široko znanje iz najvažnijih oblasti matematike i računarstva, i istovremeno podstiče razvoj psihološko-pedagoških veština neophodnih za izvođenje kvalitetne nastave u osnovnim i srednjim školama. Posebna pažnja je posvećena metodici nastave koja omogućava da se stručna znanja preoblikuju i prilagode učenicima u skladu sa njegovim uzrastom, razvojnim potrebama i interesovanjima.
Stručno znanje iz matematike i računarstva pruža izuzetne mogućnosti za ispoljavanje stvaralačkih sposobnosti u raznim privrednim granama koje se usve većoj meri oslanjaju na matematiku i informatiku, u raznovrsnim istraživanjima o prirodnim i društvenim fenomenima, u popularizaciji znanja. Ipak, osnovno zanimanje za koje priprema modul Profesor matematike i računarstva svakako spada u društveno najznačajnije i najhumanije. Nažalost, nastavnik matematike i računarstva je trenutno jedno od najdeficitarnijih i najtraženijih zanimanja u Srbiji, ali i u čitavom svetu. Zato sve više zemalja uvodi posebne pogodnosti tokom školovanja i zapošljavanja budućih nastavnika matematike.
Kao profesori matematike i računarstva, radićete sa mladim ljudima usmeravajući i snažno podstičući njihov intelektualni razvoj. Odavno je poznato da matematika i njen stil razmišljanja pokreću oblike mišljenja neophodne svakom stručnjaku. Informatička pismenost je nezaobilazni deo savremenog obrazovanja. Podučavajući ove važne predmete, stičete privilegiju da zauvek ostanete u sećanju mnogih generacija, kao neko ko je zauzimao važno mesto u njihovom odrastanju i učenju. Sve je veće interesovanje i za vanškolske matematičke i informatičke sekcije i radionice koje mogu biti još jedna sjajna prilika da probudite entuzijazam i svaralački polet mladih ljudi.
Rečnik oznaka:
- P – broj časova predavanja
- V – broj časova vežbi
- L – Laboratorijske vežbe/Studijski istraživački radovi
- ESPB – Evropski sistem prenosa bodova
1. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 1 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Linearna algebra | 2 | 3 | 0 | 0 |
Uvod u matematičku logiku | 2 | 2 | 0 | 5 |
Programiranje 1 | 2 | 3 | 0 | 6 |
Izborni blok M | 0 | 2 | 0 | 3 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Analiza 1 (DVA SEMESTRA) | 4 | 4 | 0 | 18 |
Linearna algebra (DVA SEMESTRA) | 3 | 2 | 0 | 12 |
Analitička geometrija | 2 | 3 | 0 | 6 |
Programiranje 2 | 2 | 3 | 0 | 6 |
Strani jezik | 3 | 0 | 0 | 4 |
60 |
Izborni blok M | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Elementarna matematika | 0 | 2 | 0 | 3 |
Napredni koncepti elementarne matematike | 0 | 2 | 0 | 3 |
2. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 2A | 4 | 4 | 0 | 9 |
Računarski sistemi | 2 | 2 | 0 | 5 |
Osnovi geometrije | 3 | 3 | 0 | 6 |
Uvod u teoriju brojeva i kombinatoriku | 2 | 3 | 0 | 5 |
Uvod u finansijsku matematiku | 2 | 2 | 0 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Pedagogija sa didaktikom | 3 | 0 | 0 | 3 |
Psihologija | 3 | 0 | 0 | 3 |
Pedagoška praksa 1 | 0 | 0 | 6 | 3 |
Objektno orijentisano programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Geometrija krivih i površi | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u numeričku matematiku | 2 | 2 | 1 | 5 |
Algebra 1 | 3 | 2 | 0 | 6 |
60 |
3. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Uvod u algoritme i strukture podataka | 3 | 2 | 0 | 5 |
Analiza 2B | 4 | 4 | 0 | 9 |
Algebra 2 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Metodika nastave matematike A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Projektivna geometrija sa primenama u računarstvu | 2 | 2 | 1 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Diferencijalne jednačine | 4 | 2 | 1 | 7 |
Metodika nastave matematike B | 2 | 2 | 0 | 5 |
Teorija mere i integracije | 2 | 2 | 0 | 5 |
Pedagoška praksa 2 | 0 | 0 | 6 | 4 |
Izborni blok ML1 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok ML2 | 2 | 2 | 0 | 5 |
60 |
Izborni blok ML1 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Uvod u matematičko modeliranje i programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Skript programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Programski paketi u matematici | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok ML2 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Očigledna topologija sa primenama | 2 | 2 | 0 | 5 |
Operativni sistemi i računarske mreže | 2 | 2 | 0 | 5 |
Polinomi i algebarske jednačine | 2 | 2 | 0 | 5 |
4. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Verovatnoća i statistika sa praktikumom | 3 | 3 | 1 | 6 |
Metodika nastave računarstva i informatike | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u kompleksnu analizu | 3 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u relacione baze podataka | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok ML3 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok ML4 | 2 | 2 | 0 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Istorija i filozofija matematike | 3 | 0 | 0 | 4 |
Metodika nastave programiranja | 2 | 2 | 0 | 5 |
Metodika nastave matematike C | 2 | 2 | 0 | 5 |
Praksa nastave matematike i računarstva | 2 | 0 | 6 | 4 |
Veb programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok ML5 | 3 | 2 | 0 | 6 |
60 |
Izborni blok ML3 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Uvod u astronomiju | 2 | 2 | 0 | 5 |
Obrazovni softver | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u teorijsku mehaniku | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok ML4 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Odabrana poglavlja analize A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Odabrana poglavlja geometrije A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Jednačine matematičke fizike | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok ML5 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Zasnivanje matematike | 3 | 2 | 0 | 6 |
Odabrana poglavlja matematičke logike | 3 | 2 | 0 | 6 |
Odabrana poglavlja analize B | 3 | 2 | 0 | 6 |
Studijski program Matematika
Modul
Teorijska matematika i primene
Matematika i informatika (zajedno sa maternjim jezikom) zauzimaju centralno mesto u savremenom obrazovanju. Zato u čitavom svetu postoji sve veća potreba za dobrim i stručnim profesorima ovih nastavnih predmeta – za profesorima kakvi se školuju na Matematičkom fakultetu na modulu Profesor matematike i računarstva, na osnovnim i master studijama.
Matematički fakultet je posebno prepoznatljiv po razvoju znanja iz teorijskih i praktičnih oblasti nastave matematike i računarstva. Modul Profesor matematike i računarstva obezbeđuje široko znanje iz najvažnijih oblasti matematike i računarstva, i istovremeno podstiče razvoj psihološko-pedagoških veština neophodnih za izvođenje kvalitetne nastave u osnovnim i srednjim školama. Posebna pažnja je posvećena metodici nastave koja omogućava da se stručna znanja preoblikuju i prilagode učenicima u skladu sa njegovim uzrastom, razvojnim potrebama i interesovanjima.
Stručno znanje iz matematike i računarstva pruža izuzetne mogućnosti za ispoljavanje stvaralačkih sposobnosti u raznim privrednim granama koje se usve većoj meri oslanjaju na matematiku i informatiku, u raznovrsnim istraživanjima o prirodnim i društvenim fenomenima, u popularizaciji znanja. Ipak, osnovno zanimanje za koje priprema modul Profesor matematike i računarstva svakako spada u društveno najznačajnije i najhumanije. Nažalost, nastavnik matematike i računarstva je trenutno jedno od najdeficitarnijih i najtraženijih zanimanja u Srbiji, ali i u čitavom svetu. Zato sve više zemalja uvodi posebne pogodnosti tokom školovanja i zapošljavanja budućih nastavnika matematike.
Kao profesori matematike i računarstva, radićete sa mladim ljudima usmeravajući i snažno podstičući njihov intelektualni razvoj. Odavno je poznato da matematika i njen stil razmišljanja pokreću oblike mišljenja neophodne svakom stručnjaku. Informatička pismenost je nezaobilazni deo savremenog obrazovanja. Podučavajući ove važne predmete, stičete privilegiju da zauvek ostanete u sećanju mnogih generacija, kao neko ko je zauzimao važno mesto u njihovom odrastanju i učenju. Sve je veće interesovanje i za vanškolske matematičke i informatičke sekcije i radionice koje mogu biti još jedna sjajna prilika da probudite entuzijazam i svaralački polet mladih ljudi.
Na ovom modulu studenti upoznaju matematiku kao fundamentalnu nauku, tj. kao čitav skup dubokih, apstraktnih, elegantnih i isprepletanih ideja, konstrukcija i teorija. Program ovog modula je apsolutno uporediv sa odgovarajućim programima vodećih svetskih univerziteta. Studenti se upoznaju sa raznim oblastima matematike – analizom, algebrom, geometrijom, topologijom, teorijom brojeva, teorijom grafova, matematičkom logikom, teorijom verovatnoća itd. U istom obimu, po istom programu i na isti način kao i na najboljim matematičkim departmanima sveta.
Iza svake matematičke teoreme stoji savladavanje, razumevanje, artikulacija i formalizacija jedne intuitivne ideje. Tokom svakog takvog procesa dokazivanja – sa kojim će se studenti ovog smera suočiti nebrojeno puta – razmišljamo, delimo na slučajeve, uvodimo parametre, ocenjujemo različite doprinose, vizualizujemo podatke i geometrijske objekte, apstrahujemo različite procese ili čitave klase objekata, strukturiramo, uvodimo, proveravamo i pobijamo hipoteze, nalazimo primere, konstruišemo kontraprimere. Naučićete da brzo povezujete i da brzo razumete i shvatate kvantitativne odnose i u najkompleksnijim sistemima ili projektima – bilo da je u pitanju neka nauka ili privreda. Baš zato studenti ovog smera mogu da rade na poslovima koji zahtevaju preciznost i strogost zaključivanja, ali i originalnost i sposobnost kreiranja novih ideja.
Teorijski matematičari mogu da rade na univerzitetima i institutima, i posao im je osim što predaju matematiku, da razvijaju matematičke teorije. Nekada se otkrivaju nove i neočekivane veze ili nalaze nove i raznovrsne primene u drugim naukama ili u tehnici i industriji. Teorijski matematičari mogu da rade i praktično sva zanimanja u kojima je bitno da se nešto kvantifikuje i da se postojeće informacije klasifikuju, organizuju i razumeju. Sve je više matematičara koji uspešno rade u finansijskim institucijama, investicionim fondovima ili u najboljim softverskim kompanijama. Matematika je često ključna za poslove najvišeg nivoa u IT industriji (a samim tim i najbolje plaćene poslove) – za konstrukcije najsofisticiranijih modela u mašinskom učenju, nauci o podacima itd. Matematičari su u stvari predodređeni da njihov posao uvek bude vezan za najnovije tehnologije – i one koje su najnaprednije danas, i one koje će se tek rezvijati u budućnosti.
Rečnik oznaka:
- P – broj časova predavanja
- V – broj časova vežbi
- L – Laboratorijske vežbe/Studijski istraživački radovi
- ESPB – Evropski sistem prenosa bodova
1. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 1 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Linearna algebra | 2 | 3 | 0 | 0 |
Uvod u matematičku logiku | 2 | 2 | 0 | 5 |
Programiranje 1 | 2 | 3 | 0 | 6 |
Izborni blok M | 0 | 2 | 0 | 3 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Analiza 1 (DVA SEMESTRA) | 4 | 4 | 0 | 18 |
Linearna algebra (DVA SEMESTRA) | 3 | 2 | 0 | 12 |
Analitička geometrija | 2 | 3 | 0 | 6 |
Programiranje 2 | 2 | 3 | 0 | 6 |
Strani jezik | 3 | 0 | 0 | 4 |
60 |
Izborni blok M | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Elementarna matematika | 0 | 2 | 0 | 3 |
Napredni koncepti elementarne matematike | 0 | 2 | 0 | 3 |
2. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 2 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Osnovi geometrije | 3 | 3 | 0 | 6 |
Algebra 1 | 3 | 3 | 0 | 6 |
Izborni blok MM1 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MM2 | 2 | 2 | 0 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Analiza 2 (DVA SEMESTRA) | 4 | 4 | 0 | 18 |
Objektno orijentisano programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Geometrija krivih i površi | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u numeričku matematiku | 2 | 2 | 1 | 5 |
Izborni blok MM3 | 2 | 2 | 0 | 5 |
60 |
Izborni blok MM1 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Računarski sistemi | 2 | 2 | 0 | 5 |
Obrazovni softver | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u algoritme i strukture podataka | 3 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MM2 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Diskretna matematika | 2 | 2 | 0 | 5 |
Napredni koncepti analize 1 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u finansijsku matematiku | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MM3 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Neeuklidske geometrije | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u neglatku analizu | 2 | 2 | 0 | 5 |
Programski paketi u matematici | 2 | 2 | 0 | 5 |
3. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 3A | 3 | 2 | 0 | 5 |
Kompleksna analiza A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Algebra 2 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Diferencijalne jednačine A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Topologija A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Projektivna geometrija sa primenama u računarstvu | 2 | 2 | 1 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Analiza 3B | 3 | 2 | 0 | 5 |
Kompleksna analiza B | 2 | 2 | 0 | 5 |
Algebra 3 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Diferencijalne jednačine B | 2 | 2 | 0 | 5 |
Topologija B | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MM4 | 2 | 2 | 0 | 5 |
60 |
Izborni blok MM4 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Teorija brojeva 1 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Vektorska analiza i teorija polja | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u matematičko modeliranje i programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u astronomiju i astrofiziku | 2 | 2 | 0 | 5 |
4. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Verovatnoća i statistika A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Diferencijalna geometrija | 4 | 2 | 0 | 6 |
Distribucije i parcijalne jednačine A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Algebarska topologija | 3 | 1 | 0 | 5 |
Izborni blok MM5 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MM6 | 2 | 2 | 0 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Verovatnoća i statistika B | 2 | 2 | 0 | 5 |
Stručna praksa 1 | 0 | 0 | 6 | 3 |
Distribucije i parcijalne jednačine B | 3 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MM7 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MM8 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MM9 | 3 | 2 | 0 | 6 |
60 |
Izborni blok MM5 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Geometrijska teorija funkcija 1 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u teoriju relativnosti i kosmologiju | 2 | 2 | 0 | 5 |
Odabrana poglavlja algebre | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MM6 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Uvod u komutativnu algebru | 3 | 1 | 0 | 5 |
Matematičke metode klasične mehanike | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MM7 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Mašinsko učenje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u teoriju dinamičkih sistema | 2 | 2 | 0 | 5 |
Metodika nastave matematike i računarstva | 2 | 2 | 0 | 5 |
Istorija i filozofija matematike | 3 | 0 | 0 | 4 |
Seminarski rad | 0 | 0 | 2 | 1 |
Izborni blok MM8 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Matematičke metode kvantne mehanike | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u teoriju slučajnih procesa | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MM9 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Uvod u interaktivno dokazivanje teorema | 2 | 3 | 0 | 6 |
Odabrana poglavlja analize | 3 | 2 | 0 | 6 |
Odabrana poglavlja matematičke logike | 3 | 2 | 0 | 6 |
Odabrana poglavlja geometrije i topologije | 3 | 2 | 0 | 6 |
Studijski program Matematika
Modul
Matematika i računarstvo
Matematika i informatika (zajedno sa maternjim jezikom) zauzimaju centralno mesto u savremenom obrazovanju. Zato u čitavom svetu postoji sve veća potreba za dobrim i stručnim profesorima ovih nastavnih predmeta – za profesorima kakvi se školuju na Matematičkom fakultetu na modulu Profesor matematike i računarstva, na osnovnim i master studijama.
Matematički fakultet je posebno prepoznatljiv po razvoju znanja iz teorijskih i praktičnih oblasti nastave matematike i računarstva. Modul Profesor matematike i računarstva obezbeđuje široko znanje iz najvažnijih oblasti matematike i računarstva, i istovremeno podstiče razvoj psihološko-pedagoških veština neophodnih za izvođenje kvalitetne nastave u osnovnim i srednjim školama. Posebna pažnja je posvećena metodici nastave koja omogućava da se stručna znanja preoblikuju i prilagode učenicima u skladu sa njegovim uzrastom, razvojnim potrebama i interesovanjima.
Stručno znanje iz matematike i računarstva pruža izuzetne mogućnosti za ispoljavanje stvaralačkih sposobnosti u raznim privrednim granama koje se usve većoj meri oslanjaju na matematiku i informatiku, u raznovrsnim istraživanjima o prirodnim i društvenim fenomenima, u popularizaciji znanja. Ipak, osnovno zanimanje za koje priprema modul Profesor matematike i računarstva svakako spada u društveno najznačajnije i najhumanije. Nažalost, nastavnik matematike i računarstva je trenutno jedno od najdeficitarnijih i najtraženijih zanimanja u Srbiji, ali i u čitavom svetu. Zato sve više zemalja uvodi posebne pogodnosti tokom školovanja i zapošljavanja budućih nastavnika matematike.
Kao profesori matematike i računarstva, radićete sa mladim ljudima usmeravajući i snažno podstičući njihov intelektualni razvoj. Odavno je poznato da matematika i njen stil razmišljanja pokreću oblike mišljenja neophodne svakom stručnjaku. Informatička pismenost je nezaobilazni deo savremenog obrazovanja. Podučavajući ove važne predmete, stičete privilegiju da zauvek ostanete u sećanju mnogih generacija, kao neko ko je zauzimao važno mesto u njihovom odrastanju i učenju. Sve je veće interesovanje i za vanškolske matematičke i informatičke sekcije i radionice koje mogu biti još jedna sjajna prilika da probudite entuzijazam i svaralački polet mladih ljudi.
Modul Matematika i računarstvo na studijskom programu Matematika predstavlja zanimljiv spoj matematike i informatike koji omogućava odličan kompromis studentima koji žele da se bave informatikom, ali vole matematiku i žele pristup ozbiljnim matematičkim znanjima koja će primenjivati u svojoj karijeri. Ugrubo, modul nudi oko 30% informatičkih sadržaja, oko 60% matematičkih sadržaja i 10% opšteg sadržaja. Informatički kursevi koje studenti obavezno slušaju ili ih biraju, pokrivaju sve ključne grane informatike, odnosno, student zbog većeg sadržaja matematike neće biti uskraćen u pogledu najvažnijih informatičkih znanja. S druge strane, matematički kursevi pokrivaju glavne oblasti teorijske i primenjene matematike koje se proučavaju temeljnije nego na studijskom programu Informatika.
Na modulu Matematika i računarstvo studenti ovladavaju mnoštvom znanja iz oblasti informatike i matematike. Informatička znanja uključuju opšta znanja od značaja za sve programere, kao što su programiranje u različitim vrstama programskih jezika – proceduralnim, objektno-orijentisanim i funkcionalnim, jako poznavanje algoritmike, potom poznavanje arhitekture i organizacije računara, operativnih sistema, računarskih mreža i baza podataka. Takođe, uključuju i specifična informatička znanja poput tehnologija za Veb, konstrukcije programskih prevodilaca, računarske grafike, veštačke inteligencije uopšte i njenih užih grana poput automatskog rezonovanja i mašinskog učenja, bioniformatike, verifikacije softvera, nauke o podacima i drugih. Matematička znanja uključuju znanja linearne algebre, algebre, matematičke analize, geometrije, verovatnoće, statistike, i numeričke matematike i optimizacije.
Završivši modul Matematika i računarstvo, student može raditi u širokom spektru zanimanja. Sve informatičke kompanije su zainteresovane za ovaj profil stručnjaka koji su u stanju da se bave najrazličitijim informatičkim poslovima – programiranjem za Veb, programiranjem baza podataka, razvojem softvera različitih namena, naukom o podacima, veštačkom inteligencijom, računarskom grafikom i drugim. Jaka matematička osnova daje studentima koji završe ovaj modul ozbiljnu prednost u poslovima koji zahtevaju rešavanje inovativnih problema. Takvi problemi se javljaju u izradi softvera koji rešava različite probleme veštačke inteligencije, potom softvera koji rešava probleme logistike, automatskog planiranja i raspoređivanja metodama matematičke optimizacije, finansijskog softvera, itd.
Rečnik oznaka:
- P – broj časova predavanja
- V – broj časova vežbi
- L – Laboratorijske vežbe/Studijski istraživački radovi
- ESPB – Evropski sistem prenosa bodova
1. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 1 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Linearna algebra | 2 | 3 | 0 | 0 |
Uvod u matematičku logiku | 2 | 2 | 0 | 5 |
Programiranje 1 | 2 | 3 | 0 | 6 |
Izborni blok M | 0 | 2 | 0 | 3 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Analiza 1 (DVA SEMESTRA) | 4 | 4 | 0 | 18 |
Linearna algebra (DVA SEMESTRA) | 3 | 2 | 0 | 12 |
Analitička geometrija | 2 | 3 | 0 | 6 |
Programiranje 2 | 2 | 3 | 0 | 6 |
Strani jezik | 3 | 0 | 0 | 4 |
60 |
Izborni blok M | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Elementarna matematika | 0 | 2 | 0 | 3 |
Napredni koncepti elementarne matematike | 0 | 2 | 0 | 3 |
2. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 2 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Uvod u organizaciju i arhitekturu računara | 2 | 2 | 0 | 5 |
Osnovi geometrije | 3 | 3 | 0 | 6 |
Algebra 1 | 3 | 2 | 0 | 6 |
Izborni blok MR1 | 2 | 2 | 0 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Analiza 2 (DVA SEMESTRA) | 4 | 4 | 0 | 18 |
Objektno orijentisano programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Geometrija krivih i površi | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u numeričku matematiku | 2 | 2 | 1 | 5 |
Algebra 2 | 2 | 2 | 0 | 5 |
60 |
Izborni blok MR1 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Diskretna matematika | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u finansijsku matematiku | 2 | 2 | 0 | 5 |
3. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Programske paradigme | 2 | 2 | 0 | 5 |
Diferencijalne jednačine sa primenama | 3 | 2 | 0 | 5 |
Matematička logika u računarstvu | 2 | 2 | 0 | 5 |
Leksička analiza i primene | 2 | 2 | 0 | 5 |
Kompleksne funkcije | 3 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u algoritme i strukture podataka | 3 | 2 | 0 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Dizajn programskih jezika | 2 | 2 | 0 | 5 |
Numeričke metode | 3 | 2 | 1 | 5 |
Kompilacija programskih jezika | 2 | 2 | 0 | 5 |
Arhitektura računara 1 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Teorija mere i integracije | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MR2 | 2 | 2 | 1 | 5 |
60 |
Izborni blok MR2 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Uvod u računarsku algebru | 3 | 0 | 1 | 5 |
Geometrijsko modelovanje | 2 | 2 | 1 | 5 |
Uvod u matematičko modeliranje i programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Teorija igara sa primenama | 2 | 2 | 0 | 5 |
4. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Uvod u relacione baze podataka | 2 | 2 | 0 | 5 |
Verovatnoća i statistika A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Dizajn i analiza algoritama | 3 | 2 | 0 | 5 |
Operativni sistemi | 2 | 2 | 0 | 5 |
Teorija izračunljivosti | 3 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MR3 | 2 | 2 | 0 | 6 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Programiranje baza podataka | 2 | 2 | 0 | 5 |
Računarske mreže | 2 | 2 | 0 | 5 |
Stručna praksa 1 | 0 | 0 | 6 | 3 |
Verovatnoća i statistika B | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MR4 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok - grupa R | 2 | 3 | 0 | 6 |
60 |
Izborni blok MR3 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Uvod u teorijsku mehaniku | 2 | 2 | 0 | 5 |
Projektivna geometrija sa primenama u računarstvu | 2 | 2 | 1 | 5 |
Operaciona istraživanja | 2 | 2 | 0 | 5 |
Odabrana poglavlja astronomije | 2 | 2 | 0 | 5 |
Seminarski rad 1 | 0 | 0 | 2 | 1 |
Predmet iz grupe R | 2V3 | 3V2 | 0 | 6 |
Izborni blok MR4 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Uvod u računarsku topologiju | 2 | 3 | 0 | 5 |
Metodika nastave matematike i računarstva | 2 | 2 | 0 | 5 |
Istorija i filozofija matematike | 3 | 0 | 0 | 4 |
Seminarski rad 2 | 0 | 0 | 2 | 1 |
Mašinsko učenje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok - grupa R | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Uvod u interaktivno dokazivanje teorema | 2 | 3 | 0 | 6 |
Računarska grafika | 2 | 3 | 0 | 6 |
Arhitektura računara 2 | 2 | 3 | 0 | 6 |
Istraživanje podataka 1 | 3 | 2 | 0 | 6 |
Uvod u veb i internet tehnologije | 3 | 2 | 0 | 6 |
Veštačka inteligencija | 3 | 2 | 0 | 6 |
Razvoj softvera | 2 | 3 | 0 | 6 |
Konstrukcija kompilatora | 2 | 3 | 0 | 6 |
Studijski program Matematika
Modul
Primenjena matematika
Matematika i informatika (zajedno sa maternjim jezikom) zauzimaju centralno mesto u savremenom obrazovanju. Zato u čitavom svetu postoji sve veća potreba za dobrim i stručnim profesorima ovih nastavnih predmeta – za profesorima kakvi se školuju na Matematičkom fakultetu na modulu Profesor matematike i računarstva, na osnovnim i master studijama.
Matematički fakultet je posebno prepoznatljiv po razvoju znanja iz teorijskih i praktičnih oblasti nastave matematike i računarstva. Modul Profesor matematike i računarstva obezbeđuje široko znanje iz najvažnijih oblasti matematike i računarstva, i istovremeno podstiče razvoj psihološko-pedagoških veština neophodnih za izvođenje kvalitetne nastave u osnovnim i srednjim školama. Posebna pažnja je posvećena metodici nastave koja omogućava da se stručna znanja preoblikuju i prilagode učenicima u skladu sa njegovim uzrastom, razvojnim potrebama i interesovanjima.
Stručno znanje iz matematike i računarstva pruža izuzetne mogućnosti za ispoljavanje stvaralačkih sposobnosti u raznim privrednim granama koje se usve većoj meri oslanjaju na matematiku i informatiku, u raznovrsnim istraživanjima o prirodnim i društvenim fenomenima, u popularizaciji znanja. Ipak, osnovno zanimanje za koje priprema modul Profesor matematike i računarstva svakako spada u društveno najznačajnije i najhumanije. Nažalost, nastavnik matematike i računarstva je trenutno jedno od najdeficitarnijih i najtraženijih zanimanja u Srbiji, ali i u čitavom svetu. Zato sve više zemalja uvodi posebne pogodnosti tokom školovanja i zapošljavanja budućih nastavnika matematike.
Kao profesori matematike i računarstva, radićete sa mladim ljudima usmeravajući i snažno podstičući njihov intelektualni razvoj. Odavno je poznato da matematika i njen stil razmišljanja pokreću oblike mišljenja neophodne svakom stručnjaku. Informatička pismenost je nezaobilazni deo savremenog obrazovanja. Podučavajući ove važne predmete, stičete privilegiju da zauvek ostanete u sećanju mnogih generacija, kao neko ko je zauzimao važno mesto u njihovom odrastanju i učenju. Sve je veće interesovanje i za vanškolske matematičke i informatičke sekcije i radionice koje mogu biti još jedna sjajna prilika da probudite entuzijazam i svaralački polet mladih ljudi.
Primenjena matematika je važna grana matematike koja kombinuje matematička znanja, programiranje i znanja iz specifične oblasti primene. Sa pojavom računara, primenjena matematika je doživela ogroman napredak. Numeričke metode, metode optimizacije i simulacija su, uz matematičko modeliranje, glavni alat u brojnim oblastima, na primer u:
- meteorologiji (prognoza vremena, predviđanje tornada),
- astronomiji i astrofizici (proučavanje životnog ciklusa galaksija),
- avioindustriji (proučavanje turbulencije oko objekata),
- tehnološkim procesima (unapređivanje i praćenje),
- građevinskim proračunima (testiranje stabilnosti građevine),
- ekonomiji (predviđanje kretanje deonica na berzi, osiguranje),
- medicini (novi materijali za implantante, ECG I EEG signali, tomografija),
- genetici (proučavanje uticaja zračenja na genetske promene),
- obradi signala (analiza, kompresija, prenos signala i slike),
- računarske mreže i telekomunikacije (optimizacija protoka i paralelizacije obrade).
Bez numeričkih metoda i simulacija bilo bi nemoguće projektovati nuklearne reaktore, veće građevinske objekte, planirati svemirska putovanja, dobiti preciznu GPS poziciju, dobiti snimak sa skenera, itd.
Pored standardnog teorijskog matematičkog obrazovanja, na ovom studijskom programu se uči kako se realni problemi opisuju matematičkim jezikom (matematičko modeliranje), kako približno sračunati rešenja tih modela (numerička matematika), kako dobiti optimalna rešenja problema (optimizacija), kako unapred ispitati ponašanje modela (simulacija). Na ovom modulu se izučavaju i računarski predmeti jer se računari intenzivno koriste za ove poslove.
Stručnjaci iz oblasti primenjene matematike su veoma cenjeni u celom svetu i pritom odlično plaćeni, jer čine okosnicu razvojnih timova industrijskih, softverskih i drugih kompanija. Informatičko obrazovanje im omogućava da sami mogu da projektuju i implementiraju računarski softver ne samo iz oblasti primenjene matematike već, kako je iskustvo pokazalo, i iz oblasti informacionih sistema (baze podataka) i internet tehnologija. Primenjeni matematičari se zapošljavaju na razvojnim poslovima, kao i pozicijama koje se odnose na analizu podataka u privredi, bankama, osiguravajućim društvima, softverskim kompanijama, idustriji. itd. Mnogi primenjeni matematičari su ostvarili zapažene karijere u inostranim kompanijama ili univerzitetima.
Rečnik oznaka:
- P – broj časova predavanja
- V – broj časova vežbi
- L – Laboratorijske vežbe/Studijski istraživački radovi
- ESPB – Evropski sistem prenosa bodova
1. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 1 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Linearna algebra | 2 | 3 | 0 | 0 |
Uvod u matematičku logiku | 2 | 2 | 0 | 5 |
Programiranje 1 | 2 | 3 | 0 | 6 |
Izborni blok M | 0 | 2 | 0 | 3 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Analiza 1 (DVA SEMESTRA) | 4 | 4 | 0 | 18 |
Linearna algebra (DVA SEMESTRA) | 3 | 2 | 0 | 12 |
Analitička geometrija | 2 | 3 | 0 | 6 |
Programiranje 2 | 2 | 3 | 0 | 6 |
Strani jezik | 3 | 0 | 0 | 4 |
60 |
Izborni blok M | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Elementarna matematika | 0 | 2 | 0 | 3 |
Napredni koncepti elementarne matematike | 0 | 2 | 0 | 3 |
2. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 2 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Diskretne strukture | 2 | 2 | 1 | 5 |
Osnovi geometrije | 3 | 3 | 0 | 6 |
Algebra 1 | 3 | 3 | 0 | 6 |
Izborni blok MP1 | 2 | 2 | 0 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Analiza 2 (DVA SEMESTRA) | 4 | 4 | 0 | 18 |
Objektno orijentisano programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Geometrija krivih i površi | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u numeričku matematiku | 2 | 2 | 1 | 5 |
Izborni blok MP2 | 2 | 2 | 0 | 5 |
60 |
Izborni blok MP1 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Uvod u algoritme i strukture podataka | 3 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u finansijsku matematiku | 2 | 2 | 0 | 5 |
Obrazovni softver | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MP2 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Veb programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Geometrijsko modelovanje | 2 | 2 | 1 | 5 |
Programski paketi u matematici | 2 | 2 | 0 | 5 |
3. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 3A | 3 | 2 | 0 | 5 |
Kompleksne funkcije | 3 | 2 | 0 | 5 |
Linearno programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Diferencijalne jednačine A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Numerička analiza 1A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MP3 | 2 | 2 | 0 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Analiza 3B | 3 | 2 | 0 | 5 |
Konveksna analiza | 3 | 1 | 0 | 5 |
Numerička analiza 1B | 2 | 2 | 0 | 5 |
Diferencijalne jednačine B | 2 | 2 | 0 | 5 |
Nelinearno programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MP4 | 2 | 2 | 0 | 5 |
60 |
Izborni blok MP3 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Odabrana poglavlja astronomije | 2 | 2 | 0 | 5 |
Teorija aproksimacija | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u teorijsku mehaniku | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MP4 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Softverski paketi u optimizaciji | 2 | 2 | 0 | 5 |
Obrada signala | 2 | 2 | 0 | 5 |
Dinamički sistemi u matematičkom modeliranju | 2 | 2 | 0 | 5 |
4. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Verovatnoća i statistika A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Numerička analiza 2A | 2 | 2 | 0 | 5 |
Jednačine matematičke fizike | 2 | 2 | 0 | 5 |
Operaciona istraživanja | 2 | 2 | 0 | 5 |
Osnove matematičkog modeliranja | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MP5 | 2 | 2 | 0 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Verovatnoća i statistika B | 2 | 2 | 0 | 5 |
Numerička analiza 2B | 2 | 2 | 0 | 5 |
Ekstremalni problemi sa primenama | 2 | 2 | 1 | 6 |
Stručna praksa 1 | 0 | 0 | 6 | 3 |
Heurističke metode | 3 | 2 | 0 | 6 |
Izborni blok MP6 | 2 | 2 | 0 | 5 |
60 |
Izborni blok MP5 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Algebra 2 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Finansijsko modelovanje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Numeričke softverske biblioteke | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u relacione baze podataka | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MP6 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Parcijalne jednačine | 3 | 2 | 0 | 5 |
Napredni algoritmi na grafovima | 2 | 2 | 0 | 5 |
Teorija igara sa primenama | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u teoriju slučajnih procesa | 2 | 2 | 0 | 5 |
Mašinsko učenje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Studijski program Matematika
Modul
Statistika, aktuarska i finansijska matematika
Danas, verovatnoća i statistika igraju važnu ulogu u donošenju odluka različitog tipa, a samim tim i u svim slojevima života. Pored raznih statističkih ispitivanja javnog mnjenja s ciljem unapređenja usluga, važno je napomenuti da iza “pametnih” proizvoda, koji “uče” od ljudi, stoje različiti statistički modeli. Zato usavršavanjem veština na ovom polju i studenti ovog smera postaju važna karika u 4. industrijskoj revoluciji.
U toku prve dve godine osnovnih studija studenti slušaju osnovne matematičke i računarske predmete koji su važni za dalje savladavanje gradiva. Pored toga, na kursu Uvod u verovatnoću stiču jasnu sliku o tome šta je to verovatnosni model, kako mu treba pristupiti i druga osnovna znanja iz teorije verovatnoće. Na kursu Uvod u statistiku studenti stiču osnovna znanja o statističkim modelima i kako odabrati pravi u konkretnoj situaciji i kako izvršiti osnovnu statističku analizu. Kroz mnoštvo primera iz stvarnog života studenti se upoznaju sa mogućnostima zaposlenja koje im dosadašnje i buduće znanje omogućava.
Treća i četvrta godina su uglavnom posvećeni stručnim predmetima. Predmeti poput Teorije verovatnoće, Slučajnih procesa i Matematičke statistike su teorijski orijentisani i studentima omogućuju duboko razumevanje praktičnih primena sa kojima se upoznaju na predmetima poput Analiza vremenskih serija, Elementi akturske matematike, Elementi finansijske matematike, Linearni statistički modeli, Teorija informacije, Teorija uzoraka. Pored ovih predmeta, kroz praktične predmete Statistički softver 1, Statistički softver 2, Statistički softver 3 i Statistički softver 4, studenti stiču rutinu rada u programskom jeziku R i drugim programskim alatima.
Kroz samostalne projekte studenti stiču praksu rada s realnim podacima koja im je jako važna prilikom prvog zaposlenja. Nakon završenog modula statistika, aktuarska i finansijska matematika studenti su obučeni da prave, softverski implementiraju i primenjuju razne matematičke modele. To im otvara vrata svih kompanija koje rade sa podacima (banke, osiguravajuća društva, revizorske kuće, IT kompanije, farmaceutske kuće…). Pored toga stečena teorijska znanja su dovoljna za nastavak naučne karijere. Oblasti kojima se bave članovi katedre su aktuelne i pružaju puno mogućnosti za naučno-istraživački rad.
Danas, verovatnoća i statistika igraju važnu ulogu u donošenju odluka različitog tipa, a samim tim i u svim slojevima života. Pored raznih statističkih ispitivanja javnog mnjenja s ciljem unapređenja usluga, važno je napomenuti da iza “pametnih” proizvoda, koji “uče” od ljudi, stoje različiti statistički modeli. Zato usavršavanjem veština na ovom polju i studenti ovog smera postaju važna karika u 4. industrijskoj revoluciji.
U toku prve dve godine osnovnih studija studenti slušaju osnovne matematičke i računarske predmete koji su važni za dalje savladavanje gradiva. Pored toga, na kursu Uvod u verovatnoću stiču jasnu sliku o tome šta je to verovatnosni model, kako mu treba pristupiti i druga osnovna znanja iz teorije verovatnoće. Na kursu Uvod u statistiku studenti stiču osnovna znanja o statističkim modelima i kako odabrati pravi u konkretnoj situaciji i kako izvršiti osnovnu statističku analizu. Kroz mnoštvo primera iz stvarnog života studenti se upoznaju sa mogućnostima zaposlenja koje im dosadašnje i buduće znanje omogućava.
Treća i četvrta godina su uglavnom posvećeni stručnim predmetima. Predmeti poput Teorije verovatnoće, Slučajnih procesa i Matematičke statistike su teorijski orijentisani i studentima omogućuju duboko razumevanje praktičnih primena sa kojima se upoznaju na predmetima poput Analiza vremenskih serija, Elementi akturske matematike, Elementi finansijske matematike, Linearni statistički modeli, Teorija informacije, Teorija uzoraka. Pored ovih predmeta, kroz praktične predmete Statistički softver 1, Statistički softver 2, Statistički softver 3 i Statistički softver 4, studenti stiču rutinu rada u programskom jeziku R i drugim programskim alatima.
Kroz samostalne projekte studenti stiču praksu rada s realnim podacima koja im je jako važna prilikom prvog zaposlenja. Nakon završenog modula statistika, aktuarska i finansijska matematika studenti su obučeni da prave, softverski implementiraju i primenjuju razne matematičke modele. To im otvara vrata svih kompanija koje rade sa podacima (banke, osiguravajuća društva, revizorske kuće, IT kompanije, farmaceutske kuće…). Pored toga stečena teorijska znanja su dovoljna za nastavak naučne karijere. Oblasti kojima se bave članovi katedre su aktuelne i pružaju puno mogućnosti za naučno-istraživački rad.
Rečnik oznaka:
- P – broj časova predavanja
- V – broj časova vežbi
- L – Laboratorijske vežbe/Studijski istraživački radovi
- ESPB – Evropski sistem prenosa bodova
1. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 1 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Linearna algebra | 2 | 3 | 0 | 0 |
Uvod u matematičku logiku | 2 | 2 | 0 | 5 |
Programiranje 1 | 2 | 3 | 0 | 6 |
Izborni blok M | 0 | 2 | 0 | 3 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Analiza 1 (DVA SEMESTRA) | 4 | 4 | 0 | 18 |
Linearna algebra (DVA SEMESTRA) | 3 | 2 | 0 | 12 |
Analitička geometrija | 2 | 3 | 0 | 6 |
Programiranje 2 | 2 | 3 | 0 | 6 |
Strani jezik | 3 | 0 | 0 | 4 |
60 |
Izborni blok M | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Elementarna matematika | 0 | 2 | 0 | 3 |
Napredni koncepti elementarne matematike | 0 | 2 | 0 | 3 |
2. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 2 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Računarski sistemi | 2 | 2 | 0 | 5 |
Osnovi geometrije | 3 | 3 | 0 | 6 |
Algebra 1 | 3 | 3 | 0 | 6 |
Uvod u verovatnoću | 2 | 2 | 0 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Analiza 2 (DVA SEMESTRA) | 4 | 4 | 0 | 18 |
Objektno orijentisano programiranje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Geometrija krivih i površi | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u numeričku matematiku | 2 | 2 | 1 | 5 |
Uvod u statistiku | 2 | 2 | 0 | 5 |
60 |
3. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Analiza 3A | 3 | 2 | 0 | 5 |
Kompleksna analiza | 3 | 2 | 0 | 5 |
Diferencijalne jednačine i dinamički sistemi | 3 | 3 | 0 | 5 |
Teorija verovatnoća | 4 | 4 | 0 | 10 |
Statistički softver 1 | 0 | 2 | 0 | 3 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Matematička statistika | 4 | 4 | 0 | 10 |
Slučajni procesi | 4 | 4 | 0 | 9 |
Statistički softver 2 | 0 | 2 | 0 | 3 |
Teorija uzoraka | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MS1 | 2 | 2 | 1 | 5 |
60 |
Izborni blok MS1 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Algebra 2 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Geometrijsko modelovanje | 2 | 2 | 1 | 5 |
4. godina | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
PRVI SEMESTAR | ||||
Teorija informacije | 3 | 2 | 0 | 6 |
Statistički softver 3 | 0 | 2 | 1 | 4 |
Elementi aktuarske matematike | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MS2 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MS3 | 3 | 2 | 0 | 6 |
Izborni blok MS4 | 2 | 2 | 0 | 5 |
DRUGI SEMESTAR | ||||
Vremenske serije i primene u finansijama | 3 | 2 | 0 | 6 |
Elementi finansijske matematike | 3 | 2 | 0 | 6 |
Statistički softver 4 | 0 | 2 | 1 | 4 |
Stručna praksa 1 | 0 | 0 | 6 | 3 |
Izborni blok MS5 | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MS6 | 2 | 2 | 0 | 5 |
60 |
Izborni blok MS2 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Osnove matematičkog modeliranja | 2 | 2 | 0 | 5 |
Projektivna geometrija sa primenama u računarstvu | 2 | 2 | 1 | 5 |
Uvod u relacione baze podataka | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MS3 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Elementi statističkog učenja | 3 | 2 | 0 | 6 |
Disperziona analiza | 3 | 2 | 0 | 6 |
Izborni blok MS4 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Uvod u teorijsku mehaniku | 2 | 2 | 0 | 5 |
Operaciona istraživanja | 2 | 2 | 0 | 5 |
Odabrana poglavlja astronomije | 2 | 2 | 0 | 5 |
Izborni blok MS5 | P | V | L | ESPB |
---|---|---|---|---|
Metodika nastave matematike i računarstva | 2 | 2 | 0 | 5 |
Mašinsko učenje | 2 | 2 | 0 | 5 |
Uvod u računarsku algebru | 3 | 0 | 1 | 5 |