ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ

МАТЕМАТИКА

Математика - 4 године, 240 ЕСПБ

  • Дужина студија: 4 године (8 семестара)                 
  • Укупан број ЕСПБ: 240
  • Након завршетка основних академских студија стиче се стручни назив дипломирани математичар.
  • Овај студијски програм се примењује од школске 2022/23. године.
  • Студијски програм из претходне акредитације можете да видите овде.
Године постојањa
0
Активних студената
0 +
Студијских програмa
0
Године постојањa
0
Студијских програмa
0
Активних студената
0 +

Студијски програм Математика
Модул
Професор математике и рачунарства

 

Математика и информатика (заједно са матерњим језиком) заузимају централно место у савременом образовању. Зато у читавом свету постоји све већа потреба за добрим и стручним професорима ових наставних предмета – за професорима какви се школују на Математичком факултету на модулу Професор математике и рачунарства, на основним и мастер студијама.

Математички факултет је посебно препознатљив по развоју знања из теоријских и практичних области наставе математике и рачунарства. Модул Професор математике и рачунарства обезбеђује широко знање из најважнијих области математике и рачунарства, и истовремено подстиче развој психолошко-педагошких вештина неопходних за извођење квалитетне наставе у основним и средњим школама. Посебна пажња је посвећена методици наставе која омогућава да се стручна знања преобликују и прилагоде ученицима у складу са његовим узрастом, развојним потребама и интересовањима.

Стручно знање из математике и рачунарства пружа изузетне могућности за испољавање стваралачких способности у разним привредним гранама које се усве већој мери ослањају на математику и информатику, у разноврсним истраживањима о природним и друштвеним феноменима, у популаризацији знања. Ипак, основно занимање за које припрема модул Професор математике и рачунарства свакако спада у друштвено најзначајније и најхуманије. Нажалост, наставник математике и рачунарства је тренутно једно од најдефицитарнијих и најтраженијих занимања у Србији, али и у читавом свету. Зато све више земаља уводи посебне погодности током школовања и запошљавања будућих наставника математике.

Као професори математике и рачунарства, радићете са младим људима усмеравајући и снажно подстичући њихов интелектуални развој. Одавно је познато да математика и њен стил размишљања покрећу облике мишљења неопходне сваком стручњаку. Информатичка писменост је незаобилазни део савременог образовања. Подучавајући ове важне предмете, стичете привилегију да заувек останете у сећању многих генерација, као неко ко је заузимао важно место у њиховом одрастању и учењу. Све је веће интересовање и за ваншколске математичке и информатичке секције и радионице које могу бити још једна сјајна прилика да пробудите ентузијазам и сваралачки полет младих људи.

 

Математика и информатика (заједно са матерњим језиком) заузимају централно место у савременом образовању. Зато у читавом свету постоји све већа потреба за добрим и стручним професорима ових наставних предмета – за професорима какви се школују на Математичком факултету на модулу Професор математике и рачунарства, на основним и мастер студијама.

Математички факултет је посебно препознатљив по развоју знања из теоријских и практичних области наставе математике и рачунарства. Модул Професор математике и рачунарства обезбеђује широко знање из најважнијих области математике и рачунарства, и истовремено подстиче развој психолошко-педагошких вештина неопходних за извођење квалитетне наставе у основним и средњим школама. Посебна пажња је посвећена методици наставе која омогућава да се стручна знања преобликују и прилагоде ученицима у складу са његовим узрастом, развојним потребама и интересовањима.

Стручно знање из математике и рачунарства пружа изузетне могућности за испољавање стваралачких способности у разним привредним гранама које се усве већој мери ослањају на математику и информатику, у разноврсним истраживањима о природним и друштвеним феноменима, у популаризацији знања. Ипак, основно занимање за које припрема модул Професор математике и рачунарства свакако спада у друштвено најзначајније и најхуманије. Нажалост, наставник математике и рачунарства је тренутно једно од најдефицитарнијих и најтраженијих занимања у Србији, али и у читавом свету. Зато све више земаља уводи посебне погодности током школовања и запошљавања будућих наставника математике.

Као професори математике и рачунарства, радићете са младим људима усмеравајући и снажно подстичући њихов интелектуални развој. Одавно је познато да математика и њен стил размишљања покрећу облике мишљења неопходне сваком стручњаку. Информатичка писменост је незаобилазни део савременог образовања. Подучавајући ове важне предмете, стичете привилегију да заувек останете у сећању многих генерација, као неко ко је заузимао важно место у њиховом одрастању и учењу. Све је веће интересовање и за ваншколске математичке и информатичке секције и радионице које могу бити још једна сјајна прилика да пробудите ентузијазам и сваралачки полет младих људи.

Речник ознака:

  • П – број часова предавања
  • В – број часова вежби
  • Л – Лабораторијске вежбе/Студијски истраживачки радови
  • ЕСПБ – Европски систем преноса бодова
1. годинаПВЛЕСПБ
ПРВИ СЕМЕСТАР
Анализа 14400
Линеарна алгебра2300
Увод у математичку логику2205
Програмирање 12306
Изборни блок М0203
ДРУГИ СЕМЕСТАР
Анализа 1 (ДВА СЕМЕСТРА)44018
Линеарна алгебра (ДВА СЕМЕСТРА)32012
Аналитичка геометријa2306
Програмирање 22306
Страни језик3004
60

Студијски програм Математика
Модул
Теоријска математика и примене

 

Математика и информатика (заједно са матерњим језиком) заузимају централно место у савременом образовању. Зато у читавом свету постоји све већа потреба за добрим и стручним професорима ових наставних предмета – за професорима какви се школују на Математичком факултету на модулу Професор математике и рачунарства, на основним и мастер студијама.

Математички факултет је посебно препознатљив по развоју знања из теоријских и практичних области наставе математике и рачунарства. Модул Професор математике и рачунарства обезбеђује широко знање из најважнијих области математике и рачунарства, и истовремено подстиче развој психолошко-педагошких вештина неопходних за извођење квалитетне наставе у основним и средњим школама. Посебна пажња је посвећена методици наставе која омогућава да се стручна знања преобликују и прилагоде ученицима у складу са његовим узрастом, развојним потребама и интересовањима.

Стручно знање из математике и рачунарства пружа изузетне могућности за испољавање стваралачких способности у разним привредним гранама које се усве већој мери ослањају на математику и информатику, у разноврсним истраживањима о природним и друштвеним феноменима, у популаризацији знања. Ипак, основно занимање за које припрема модул Професор математике и рачунарства свакако спада у друштвено најзначајније и најхуманије. Нажалост, наставник математике и рачунарства је тренутно једно од најдефицитарнијих и најтраженијих занимања у Србији, али и у читавом свету. Зато све више земаља уводи посебне погодности током школовања и запошљавања будућих наставника математике.

Као професори математике и рачунарства, радићете са младим људима усмеравајући и снажно подстичући њихов интелектуални развој. Одавно је познато да математика и њен стил размишљања покрећу облике мишљења неопходне сваком стручњаку. Информатичка писменост је незаобилазни део савременог образовања. Подучавајући ове важне предмете, стичете привилегију да заувек останете у сећању многих генерација, као неко ко је заузимао важно место у њиховом одрастању и учењу. Све је веће интересовање и за ваншколске математичке и информатичке секције и радионице које могу бити још једна сјајна прилика да пробудите ентузијазам и сваралачки полет младих људи.

На овом модулу студенти упознају математику као фундаменталну науку, тј. као читав скуп дубоких, апстрактних, елегантних и испреплетаних идеја, конструкција и теорија. Програм овог модула је апсолутно упоредив са одговарајућим програмима водећих светских универзитета. Студенти се упознају са разним областима математике – анализом, алгебром, геометријом, топологијом, теоријом бројева, теоријом графова, математичком логиком, теоријом вероватноћа итд. У истом обиму, по истом програму и на исти начин као и на најбољим математичким департманима света.

Иза сваке математичке теореме стоји савладавање, разумевање, артикулација и формализација једне интуитивне идеје. Током сваког таквог процеса доказивања – са којим ће се студенти овог смера суочити небројено пута – размишљамо, делимо на случајеве, уводимо параметре, оцењујемо различите доприносе, визуализујемо податке и геометријске објекте, апстрахујемо различите процесе или читаве класе објеката, структурирамо, уводимо, проверавамо и побијамо хипотезе, налазимо примере, конструишемо контрапримере. Научићете да брзо повезујете и да брзо разумете и схватате квантитативне односе и у најкомплекснијим системима или пројектима – било да је у питању нека наука или привреда. Баш зато студенти овог смера могу да раде на пословима који захтевају прецизност и строгост закључивања, али и оригиналност и способност креирања нових идеја.

Теоријски математичари могу да раде на универзитетима и институтима, и посао им је осим што предају математику, да развијају математичке теорије. Некада се откривају нове и неочекиване везе или налазе нове и разноврсне примене у другим наукама или у техници и индустрији. Теоријски математичари могу да раде и практично сва занимања у којима је битно да се нешто квантификује и да се постојеће информације класификују, организују и разумеју. Све је више математичара који успешно раде у финансијским институцијама, инвестиционим фондовима или у најбољим софтверским компанијама. Математика је често кључна за послове највишег нивоа у ИТ индустрији (а самим тим и најбоље плаћене послове) – за конструкције најсофистициранијих модела у машинском учењу, науци о подацима итд. Математичари су у ствари предодређени да њихов посао увек буде везан за најновије технологије – и оне које су најнапредније данас, и оне које ће се тек резвијати у будућности.

Речник ознака:

  • П – број часова предавања
  • В – број часова вежби
  • Л – Лабораторијске вежбе/Студијски истраживачки радови
  • ЕСПБ – Европски систем преноса бодова
1. годинаПВЛЕСПБ
ПРВИ СЕМЕСТАР
Анализа 14400
Линеарна алгебра2300
Увод у математичку логику2205
Програмирање 12306
Изборни блок М0203
ДРУГИ СЕМЕСТАР
Анализа 1 (ДВА СЕМЕСТРА)44018
Линеарна алгебра (ДВА СЕМЕСТРА)32012
Аналитичка геометријa2306
Програмирање 22306
Страни језик3004
60
2. годинаПВЛЕСПБ
ПРВИ СЕМЕСТАР
Анализа 24400
Основи геометрије3306
Алгебра 13306
Изборни блок МM12205
Изборни блок МM22205
ДРУГИ СЕМЕСТАР
Анализа 2 (ДВА СЕМЕСТРА)44018
Објектно оријентисано програмирање2205
Геометрија кривих и површи2205
Увод у нумеричку математику2215
Изборни блок МM32205
60
4. годинаПВЛЕСПБ
ПРВИ СЕМЕСТАР
Вероватноћа и статистика А2205
Диференцијална геометрија4206
Дистрибуције и парцијалне једначине А2205
Алгебарска топологија3105
Изборни блок ММ52205
Изборни блок ММ62205
ДРУГИ СЕМЕСТАР
Вероватноћа и статистика Б2205
Стручна пракса 10063
Дистрибуције и парцијалне једначине Б3205
Изборни блок ММ72205
Изборни блок ММ82205
Изборни блок ММ93206
60

Студијски програм Математика
Модул
Математика и рачунарство

 

Математика и информатика (заједно са матерњим језиком) заузимају централно место у савременом образовању. Зато у читавом свету постоји све већа потреба за добрим и стручним професорима ових наставних предмета – за професорима какви се школују на Математичком факултету на модулу Професор математике и рачунарства, на основним и мастер студијама.

Математички факултет је посебно препознатљив по развоју знања из теоријских и практичних области наставе математике и рачунарства. Модул Професор математике и рачунарства обезбеђује широко знање из најважнијих области математике и рачунарства, и истовремено подстиче развој психолошко-педагошких вештина неопходних за извођење квалитетне наставе у основним и средњим школама. Посебна пажња је посвећена методици наставе која омогућава да се стручна знања преобликују и прилагоде ученицима у складу са његовим узрастом, развојним потребама и интересовањима.

Стручно знање из математике и рачунарства пружа изузетне могућности за испољавање стваралачких способности у разним привредним гранама које се усве већој мери ослањају на математику и информатику, у разноврсним истраживањима о природним и друштвеним феноменима, у популаризацији знања. Ипак, основно занимање за које припрема модул Професор математике и рачунарства свакако спада у друштвено најзначајније и најхуманије. Нажалост, наставник математике и рачунарства је тренутно једно од најдефицитарнијих и најтраженијих занимања у Србији, али и у читавом свету. Зато све више земаља уводи посебне погодности током школовања и запошљавања будућих наставника математике.

Као професори математике и рачунарства, радићете са младим људима усмеравајући и снажно подстичући њихов интелектуални развој. Одавно је познато да математика и њен стил размишљања покрећу облике мишљења неопходне сваком стручњаку. Информатичка писменост је незаобилазни део савременог образовања. Подучавајући ове важне предмете, стичете привилегију да заувек останете у сећању многих генерација, као неко ко је заузимао важно место у њиховом одрастању и учењу. Све је веће интересовање и за ваншколске математичке и информатичке секције и радионице које могу бити још једна сјајна прилика да пробудите ентузијазам и сваралачки полет младих људи.

Модул Mатематика и рачунарство на студијском програму Математика представља занимљив спој математике и информатике који омогућава одличан компромис студентима који желе да се баве информатиком, али воле математику и желе приступ озбиљним математичким знањима која ће примењивати у својој каријери. Угрубо, модул нуди око 30% информатичких садржаја, око 60% математичких садржаја и 10% општег садржаја. Информатички курсеви које студенти обавезно слушају или их бирају, покривају све кључне гране информатике, односно, студент због већег садржаја математике неће бити ускраћен у погледу најважнијих информатичких знања. С друге стране, математички курсеви покривају главне области теоријске и примењене математике које се проучавају темељније него на студијском програму Информатика.

На модулу Mатематика и рачунарство студенти овладавају мноштвом знања из области информатике и математике. Информатичка знања укључују општа знања од значаја за све програмере, као што су програмирање у различитим врстама програмских језика – процедуралним, објектно-оријентисаним и функционалним, јако познавање алгоритмике, потом познавање архитектуре и организације рачунара, оперативних система, рачунарских мрежа и база података. Такође, укључују и специфична информатичка знања попут технологија за Веб, конструкције програмских преводилаца, рачунарске графике, вештачке интелигенције уопште и њених ужих грана попут аутоматског резоновања и машинског учења, биониформатике, верификације софтвера, науке о подацима и других. Математичка знања укључују знања линеарне алгебре, алгебре, математичке анализе, геометрије, вероватноће, статистике, и нумеричке математике и оптимизације.

Завршивши модул Mатематика и рачунарство, студент може радити у широком спектру занимања. Све информатичке компаније су заинтересоване за овај профил стручњака који су у стању да се баве најразличитијим информатичким пословима – програмирањем за Веб, програмирањем база података, развојем софтвера различитих намена, науком о подацима, вештачком интелигенцијом, рачунарском графиком и другим. Јака математичка основа даје студентима који заврше овај модул озбиљну предност у пословима који захтевају решавање иновативних проблема. Такви проблеми се јављају у изради софтвера који решава различите проблеме вештачке интелигенције, потом софтвера који решава проблеме логистике, аутоматског планирања и распоређивања методама математичке оптимизације, финансијског софтвера, итд.

Речник ознака:

  • П – број часова предавања
  • В – број часова вежби
  • Л – Лабораторијске вежбе/Студијски истраживачки радови
  • ЕСПБ – Европски систем преноса бодова
1. годинаПВЛЕСПБ
ПРВИ СЕМЕСТАР
Анализа 14400
Линеарна алгебра2300
Увод у математичку логику2205
Програмирање 12306
Изборни блок М0203
ДРУГИ СЕМЕСТАР
Анализа 1 (ДВА СЕМЕСТРА)44018
Линеарна алгебра (ДВА СЕМЕСТРА)32012
Аналитичка геометријa2306
Програмирање 22306
Страни језик3004
60

Студијски програм Математика
Модул
Примењена математика

 

Математика и информатика (заједно са матерњим језиком) заузимају централно место у савременом образовању. Зато у читавом свету постоји све већа потреба за добрим и стручним професорима ових наставних предмета – за професорима какви се школују на Математичком факултету на модулу Професор математике и рачунарства, на основним и мастер студијама.

Математички факултет је посебно препознатљив по развоју знања из теоријских и практичних области наставе математике и рачунарства. Модул Професор математике и рачунарства обезбеђује широко знање из најважнијих области математике и рачунарства, и истовремено подстиче развој психолошко-педагошких вештина неопходних за извођење квалитетне наставе у основним и средњим школама. Посебна пажња је посвећена методици наставе која омогућава да се стручна знања преобликују и прилагоде ученицима у складу са његовим узрастом, развојним потребама и интересовањима.

Стручно знање из математике и рачунарства пружа изузетне могућности за испољавање стваралачких способности у разним привредним гранама које се усве већој мери ослањају на математику и информатику, у разноврсним истраживањима о природним и друштвеним феноменима, у популаризацији знања. Ипак, основно занимање за које припрема модул Професор математике и рачунарства свакако спада у друштвено најзначајније и најхуманије. Нажалост, наставник математике и рачунарства је тренутно једно од најдефицитарнијих и најтраженијих занимања у Србији, али и у читавом свету. Зато све више земаља уводи посебне погодности током школовања и запошљавања будућих наставника математике.

Као професори математике и рачунарства, радићете са младим људима усмеравајући и снажно подстичући њихов интелектуални развој. Одавно је познато да математика и њен стил размишљања покрећу облике мишљења неопходне сваком стручњаку. Информатичка писменост је незаобилазни део савременог образовања. Подучавајући ове важне предмете, стичете привилегију да заувек останете у сећању многих генерација, као неко ко је заузимао важно место у њиховом одрастању и учењу. Све је веће интересовање и за ваншколске математичке и информатичке секције и радионице које могу бити још једна сјајна прилика да пробудите ентузијазам и сваралачки полет младих људи.

Примењена математика је важна грана математике која комбинује математичка знања, програмирање и знања из специфичне области примене. Са појавом рачунара, примењена математика је доживела огроман напредак. Нумеричке методе, методе оптимизације и симулација су, уз математичко моделирање, главни алат у бројним областима, на пример у:

  • метеорологији (прогноза времена, предвиђање торнада),
  • астрономији и астрофизици (проучавање животног циклуса галаксија),
  • авиоиндустрији (проучавање турбуленције око објеката),
  • технолошким процесима (унапређивање и праћење),
  • грађевинским прорачунима (тестирање стабилности грађевине),
  • економији (предвиђање кретање деоница на берзи, осигурање),
  • медицини (нови материјали за имплантанте, ЕЦГ И ЕЕГ сигнали, томографија),
  • генетици (проучавање утицаја зрачења на генетске промене),
  • обради сигнала (анализа, компресија, пренос сигнала и слике),
  • рачунарске мреже и телекомуникације (оптимизација протока и паралелизације обраде).

 

Без нумеричких метода и симулација било би немогуће пројектовати нуклеарне реакторе, веће грађевинске објекте, планирати свемирска путовања, добити прецизну ГПС позицију, добити снимак са скенера, итд.

Поред стандардног теоријског математичког образовања, на овом студијском програму се учи како се реални проблеми описују математичким језиком (математичко моделирање), како приближно срачунати решења тих модела (нумеричка математика), како добити оптимална решења проблема (оптимизација), како унапред испитати понашање модела (симулација). На овом модулу се изучавају и рачунарски предмети јер се рачунари интензивно користе за ове послове.

Стручњаци из области примењене математике су веома цењени у целом свету и притом одлично плаћени, јер чине окосницу развојних тимова индустријских, софтверских и других компанија. Информатичко образовање им омогућава да сами могу да пројектују и имплементирају рачунарски софтвер не само из области примењене математике већ, како је искуство показало, и из области информационих система (базе података) и интернет технологија. Примењени математичари се запошљавају на развојним пословима, као и позицијама које се односе на анализу података у привреди, банкама, осигуравајућим друштвима, софтверским компанијама, идустрији. итд. Многи примењени математичари су остварили запажене каријере у иностраним компанијама или универзитетима.

Речник ознака:

  • П – број часова предавања
  • В – број часова вежби
  • Л – Лабораторијске вежбе/Студијски истраживачки радови
  • ЕСПБ – Европски систем преноса бодова
1. годинаПВЛЕСПБ
ПРВИ СЕМЕСТАР
Анализа 14400
Линеарна алгебра2300
Увод у математичку логику2205
Програмирање 12306
Изборни блок М0203
ДРУГИ СЕМЕСТАР
Анализа 1 (ДВА СЕМЕСТРА)44018
Линеарна алгебра (ДВА СЕМЕСТРА)32012
Аналитичка геометријa2306
Програмирање 22306
Страни језик3004
60
2. годинаПВЛЕСПБ
ПРВИ СЕМЕСТАР
Анализа 24400
Дискретне структуре2215
Основи геометрије3306
Алгебра 13306
Изборни блок МП12205
ДРУГИ СЕМЕСТАР
Анализа 2 (ДВА СЕМЕСТРА)44018
Објектно оријентисано програмирање2205
Геометрија кривих и површи2205
Увод у нумеричку математику2215
Изборни блок МП22205
60

Студијски програм Математика
Модул
Статистика, актуарска и финансијска математика

Данас, вероватноћа и статистика играју важну улогу у доношењу одлука различитог типа, а самим тим и у свим слојевима живота. Поред разних статистичких испитивања јавног мњења с циљем унапређења услуга, важно је напоменути да иза “паметних” производа, који “уче” од људи, стоје различити статистички модели. Зато усавршавањем вештина на овом пољу и студенти овог смера постају важна карика у 4. индустријској револуцији.

У току прве две године основних студија студенти слушају основне математичке и рачунарске предмете који су важни за даље савладавање градива. Поред тога, на курсу Увод у вероватноћу стичу јасну слику о томе шта је то вероватносни модел, како му треба приступити и друга основна знања из теорије вероватноће. На курсу Увод у статистику студенти стичу основна знања о статистичким моделима и како одабрати прави у конкретној ситуацији и како извршити основну статистичку анализу. Кроз мноштво примера из стварног живота студенти се упознају са могућностима запослења које им досадашње и будуће знање омогућава.

Трећа и четврта година су углавном посвећени стручним предметима. Предмети попут Теорије вероватноће, Случајних процеса и Математичке статистике су теоријски оријентисани и студентима омогућују дубоко разумевање практичних примена са којима се упознају на предметима попут Анализа временских серија, Елементи актурске математике, Елементи финансијске математике, Линеарни статистички модели, Теорија информације, Теорија узорака. Поред ових предмета, кроз практичне предмете Статистички софтвер 1, Статистички софтвер 2, Статистички софтвер 3 и Статистички софтвер 4, студенти стичу рутину рада у програмском језику R и другим програмским алатима.

Кроз самосталне пројекте студенти стичу праксу рада с реалним подацима која им је јако важна приликом првог запослења. Након завршеног модула статистика, актуарска и финансијска математика студенти су обучени да праве, софтверски имплементирају и примењују разне математичке моделе. То им отвара врата свих компанија које раде са подацима (банке, осигуравајућа друштва, ревизорске куће, ИТ компаније, фармацеутске куће…). Поред тога стечена теоријска знања су довољна за наставак научне каријере. Области којима се баве чланови катедре су актуелне и пружају пуно могућности за научно-истраживачки рад.

Данас, вероватноћа и статистика играју важну улогу у доношењу одлука различитог типа, а самим тим и у свим слојевима живота. Поред разних статистичких испитивања јавног мњења с циљем унапређења услуга, важно је напоменути да иза “паметних” производа, који “уче” од људи, стоје различити статистички модели. Зато усавршавањем вештина на овом пољу и студенти овог смера постају важна карика у 4. индустријској револуцији.

У току прве две године основних студија студенти слушају основне математичке и рачунарске предмете који су важни за даље савладавање градива. Поред тога, на курсу Увод у вероватноћу стичу јасну слику о томе шта је то вероватносни модел, како му треба приступити и друга основна знања из теорије вероватноће. На курсу Увод у статистику студенти стичу основна знања о статистичким моделима и како одабрати прави у конкретној ситуацији и како извршити основну статистичку анализу. Кроз мноштво примера из стварног живота студенти се упознају са могућностима запослења које им досадашње и будуће знање омогућава.

Трећа и четврта година су углавном посвећени стручним предметима. Предмети попут Теорије вероватноће, Случајних процеса и Математичке статистике су теоријски оријентисани и студентима омогућују дубоко разумевање практичних примена са којима се упознају на предметима попут Анализа временских серија, Елементи актурске математике, Елементи финансијске математике, Линеарни статистички модели, Теорија информације, Теорија узорака. Поред ових предмета, кроз практичне предмете Статистички софтвер 1, Статистички софтвер 2, Статистички софтвер 3 и Статистички софтвер 4, студенти стичу рутину рада у програмском језику R и другим програмским алатима.

Кроз самосталне пројекте студенти стичу праксу рада с реалним подацима која им је јако важна приликом првог запослења. Након завршеног модула статистика, актуарска и финансијска математика студенти су обучени да праве, софтверски имплементирају и примењују разне математичке моделе. То им отвара врата свих компанија које раде са подацима (банке, осигуравајућа друштва, ревизорске куће, ИТ компаније, фармацеутске куће…). Поред тога стечена теоријска знања су довољна за наставак научне каријере. Области којима се баве чланови катедре су актуелне и пружају пуно могућности за научно-истраживачки рад.

Речник ознака:

  • П – број часова предавања
  • В – број часова вежби
  • Л – Лабораторијске вежбе/Студијски истраживачки радови
  • ЕСПБ – Европски систем преноса бодова
1. годинаПВЛЕСПБ
ПРВИ СЕМЕСТАР
Анализа 14400
Линеарна алгебра2300
Увод у математичку логику2205
Програмирање 12306
Изборни блок М0203
ДРУГИ СЕМЕСТАР
Анализа 1 (ДВА СЕМЕСТРА)44018
Линеарна алгебра (ДВА СЕМЕСТРА)32012
Аналитичка геометријa2306
Програмирање 22306
Страни језик3004
60
Изборни блок МС1ПВЛЕСПБ
Алгебра 22205
Геометријско моделовање2215
4. годинаПВЛЕСПБ
ПРВИ СЕМЕСТАР
Теорија информацијe3206
Статистички софтвер 30214
Елементи актуарске математике2205
Изборни блок МС22205
Изборни блок МС33206
Изборни блок МС42205
ДРУГИ СЕМЕСТАР
Временске серије и примене у финансијама3206
Елементи финансијске математике3206
Статистички софтвер 40214
Стручна пракса 10063
Изборни блок МС52205
Изборни блок МС62205
60