VESTI I DEŠAVANjA
AKTIVNOSTI NA SEMINARIMA
Studentski seminar, 24. oktobar 2025.
Naredni sastanak Seminara biće održan u petak, 24. oktobra 2025, u sali 301f Matematičkog instituta SANU sa početkom u 12:15. Predavač: Marko Trajković, Matematički fakultet Univerziteta u Beogradu Naslov predavanja: CIKLOTOMIČNI POLINOMI Apstrakt:Ciklotomični polinomi predstavljaju posebnu klasu polinoma čije su nule primitivni koreni jedinice. Prvi ih je posmatrao Gaus, još
Seminar za veštačku inteligenciju, 22. oktobar 2025.
Naredni sastanak Seminara biće održan onlajn u sredu, 22. oktobra 2025. sa početkom u 19 časova. Predavač: Ľubomír Antoni, Pavol Jozef Šafárik University in Košice, Faculty of Science, Institute of Computer Science, Slovakia Naslov predavanja: ON SELECTED TOPICS IN MACHINE LEARNING FOR MEDICAL APPLICATIONS Apstrakt: Machine learning algorithms have become
Seminar za mehaniku, 22. oktobar 2025.
Naredni sastanak Seminara biće održan u sredu, 22. oktobra 2025, u sali 301f Matematičkog instituta SANU sa početkom u 18 časova. Predavač: Marijana Babić, Matematički insitut SANU Naslov predavanja: LEVO INVARIJANTNE HERMITSKE STRUKTURE ČETVORDIMENZIONIH HIPERBOLIČKIH PROSTORA Apstrakt: Jedini nekompaktni četvorodimenzioni simetrični prostori ranga jedan sukompleksna hiperbolička ravan i realan hiperbolički
Seminar za računarstvo i primenjenu matematiku, 21. oktobar 2025.
Naredni sastanak Seminara biće održan onlajn u utorak, 21. oktobra 2025, u sali 301f Matematičkog instituta SANU sa početkom u 14:15. Predavač: Tian Lan, Electrical and Computer Engineering Department, School of Engineering and Applied Science, George Eashington University, USA Naslov predavanja: MULTI-AGENT DECISION-MAKING IN THE OPEN WORLD Apstrakt:AI/ML has demonstrated
Seminar Katedre za verovatnoću i statistiku, 20. oktobar 2025.
Naredni sastanak Seminara biće održan u ponedeljak 20. oktobra 2025, u sali BIM Matematičkog fakulteta sa početkom u 14 časova. Predavač: Alma Hamza Naslov predavanja: STATISTIČKA ANALIZA FAZI PODATAKA Apstrakt:Na predavanju će biti prikazan rad [1] koji se bavi statističkom analizom fazi podataka pomoću mera rastojanja između fazi brojeva. Autori
Studentski seminar, 17. oktobar 2025.
Naredni sastanak Seminara biće održan u petak, 17. oktobra 2025, u sali 301f Matematičkog instituta SANU sa početkom u 12:15. Predavač: Isidora Rapajić, Matematički institut SANU Naslov predavanja: EGZISTENCIJA I JEDINSTVENOST REŠENjA JEDNAČINE KAPILARNOG USPONA Apstrakt: Jednačina kapilarnog uspona se izvodi iz zakona održanja i svodi se na nelinearnu, običnu
Seminar Bioinformatika, 15. oktobar 2025.
Naredni sastanak Seminara biće održan onlajn u sredu, 15. oktobra 2025. godine sa početkom u 15:15. Predavač: dr. sc. Sandi Baresi Šegota (dr. sc. Sandi Baressi Šegota), Fakultet za informatiku Univerziteta Juraj Dobrila u Puli Naslov predavanja: SYNTHETIC DATA IN BIOMEDICINE: WHEN IT HELPS, WHEN IT HURTS, AND WHY IT
Seminar za mehaniku, 15. oktobar 2025.
Naredni sastanak Seminara biće održan u sredu, 15. oktobra 2025, u sali 301f Matematičkog instituta SANU sa početkom u 18 časova. Predavač: Zoran Rakić, Matematički fakultet – Univerzitet u Beogradu Naslov predavanja: O JEDNOM JEDNOSTAVNOM MODELU NELOKALE DE SITEROVE GRAVITACIJE Apstrakt Napomena: Predavanja možete pratiti na daljinu putem stranice Odeljenja
Seminar za teoriju relativnosti i kosmološke modele, 15. oktobar 2025.
Naredni sastanak Seminara biće održan u sredu, 15. oktobra 2025, u sali 301f Matematičkog instituta SANU sa početkom u 13 časova. Predavač: Milan Dimitrijević, Astronomska opservatorija, Beograd Naslov predavanja: SRBI I ASTRONOMIJA OD XVIII VEKA DO DRUGOG SVETSKOG RATA Apstrakt: Dat je pregled astronomije kod Srba od XVIII veka do
Seminar za veštačku inteligenciju, 15. oktobar 2025.
Naredni sastanak Seminara biće održan onlajn u sredu, 15. oktobra 2025. sa početkom u 19 časova. Predavač: Miguel Ángel Conde González, Department Ing. Mecánica, Informática y Aeroespaci, Universidad de León, Spain Naslov predavanja: WHO REALLY KNOWS MORE? AI, LEARNING, AND THE NEW ALGORITHMIC ORDER Apstrakt: Learning Analytics (LA) has long promised to provide empirical evidence to inform educational decision-making, always