ВЕСТИ И ДЕШАВАЊА
АКТИВНОСТИ НА СЕМИНАРИМА
Студентски семинар, 24. октобар 2025.
Наредни састанак Семинара биће одржан у петак, 24. октобра 2025, у сали 301ф Математичког института САНУ са почетком у 12:15. Предавач: Марко Трајковић, Математички факултет Универзитета у Београду Наслов предавања: ЦИКЛОТОМИЧНИ ПОЛИНОМИ Апстракт:Циклотомични полиноми представљају посебну класу полинома чије су нуле примитивни корени јединице. Први их је посматрао Гаус, још
Семинар за вештачку интелигенцију, 22. октобар 2025.
Наредни састанак Семинара биће одржан онлајн у среду, 22. октобра 2025. са почетком у 19 часова. Предавач: Ľubomír Antoni, Pavol Jozef Šafárik University in Košice, Faculty of Science, Institute of Computer Science, Slovakia Наслов предавања: ON SELECTED TOPICS IN MACHINE LEARNING FOR MEDICAL APPLICATIONS Апстракт: Machine learning algorithms have become
Семинар за механику, 22. октобар 2025.
Наредни састанак Семинара биће одржан у среду, 22. октобра 2025, у сали 301ф Математичког института САНУ са почетком у 18 часова. Предавач: Маријана Бабић, Математички инситут САНУ Наслов предавања: ЛЕВО ИНВАРИЈАНТНЕ ХЕРМИТСКЕ СТРУКТУРЕ ЧЕТВОРДИМЕНЗИОНИХ ХИПЕРБОЛИЧКИХ ПРОСТОРА Апстракт: Једини некомпактни четвородимензиони симетрични простори ранга један сукомплексна хиперболичка раван и реалан хиперболички
Семинар за рачунарство и примењену математику, 21. октобар 2025.
Наредни састанак Семинара биће одржан онлајн у уторак, 21. октобра 2025, у сали 301ф Математичког института САНУ са почетком у 14:15. Предавач: Tian Lan, Electrical and Computer Engineering Department, School of Engineering and Applied Science, George Eashington University, USA Наслов предавања: MULTI-AGENT DECISION-MAKING IN THE OPEN WORLD Апстракт:AI/ML has demonstrated
Семинар Катедре за вероватноћу и статистику, 20. октобар 2025.
Наредни састанак Семинара биће одржан у понедељак 20. октобра 2025, у сали БИМ Математичког факултета са почетком у 14 часова. Предавач: Алма Хамза Наслов предавања: СТАТИСТИЧКА АНАЛИЗА ФАЗИ ПОДАТАКА Апстракт:На предавању ће бити приказан рад [1] који се бави статистичком анализом фази података помоћу мера растојања између фази бројева. Аутори
Студентски семинар, 17. октобар 2025.
Наредни састанак Семинара биће одржан у петак, 17. октобра 2025, у сали 301ф Математичког института САНУ са почетком у 12:15. Предавач: Исидора Рапајић, Математички институт САНУ Наслов предавања: ЕГЗИСТЕНЦИЈА И ЈЕДИНСТВЕНОСТ РЕШЕЊА ЈЕДНАЧИНЕ КАПИЛАРНОГ УСПОНА Апстракт: Једначина капиларног успона се изводи из закона одржања и своди се на нелинеарну, обичну
Семинар Биоинформатика, 15. октобар 2025.
Наредни састанак Семинара биће одржан онлајн у среду, 15. октобра 2025. године са почетком у 15:15. Предавач: др. сц. Санди Бареси Шегота (dr. sc. Sandi Baressi Šegota), Факултет за информатику Универзитета Јурај Добрила у Пули Наслов предавања: SYNTHETIC DATA IN BIOMEDICINE: WHEN IT HELPS, WHEN IT HURTS, AND WHY IT
Семинар за механику, 15. октобар 2025.
Наредни састанак Семинара биће одржан у среду, 15. октобра 2025, у сали 301ф Математичког института САНУ са почетком у 18 часова. Предавач: Зоран Ракић, Математички факултет – Универзитет у Београду Наслов предавања: О ЈЕДНОМ ЈЕДНОСТАВНОМ МОДЕЛУ НЕЛОКАЛЕ ДЕ СИТЕРОВЕ ГРАВИТАЦИЈЕ Апстракт Напомена: Предавања можете пратити на даљину путем странице Одељења
Семинар за теорију релативности и космолошке моделе, 15. октобар 2025.
Наредни састанак Семинара биће одржан у среду, 15. октобра 2025, у сали 301ф Математичког института САНУ са почетком у 13 часова. Предавач: Милан Димитријевић, Астрономска опсерваторија, Београд Наслов предавања: СРБИ И АСТРОНОМИЈА ОД XVIII ВЕКА ДО ДРУГОГ СВЕТСКОГ РАТА Апстракт: Дат је преглед астрономије код Срба од XVIII века до
Семинар за вештачку интелигенцију, 15. октобар 2025.
Наредни састанак Семинара биће одржан онлајн у среду, 15. октобра 2025. са почетком у 19 часова. Предавач: Miguel Ángel Conde González, Department Ing. Mecánica, Informática y Aeroespaci, Universidad de León, Spain Наслов предавања: WHO REALLY KNOWS MORE? AI, LEARNING, AND THE NEW ALGORITHMIC ORDER Апстракт: Learning Analytics (LA) has long promised to provide empirical evidence to inform educational decision-making, always