MNMR 2023/24

Опште напомене (презентација 0)

Резултати испита и термини уписа оцена се објављују у одељку  Vesti .

Предиспитне обавезе: Припремити 10 задатака за задати стандард за крај средњег образовања. За реализацију ове предиспитне обавезе неопходна је пријава на курс Методика наставе математике и рачунарства 23/24, који је креиран на Moodle платформи. (Омогућен је самостални упис курса.)

Подела тема; Термини одбране задатака

18. децембар 2023. - термин за консултације (нема класичне наставе)

25. децембар 2023. - испит (предрок); учионица 830, термин предавања 12-14h. Обавезно понети индекс или личну карту.

Материјали за испит: (Moodle, линкови и референце са ове странице)

МНМР-поени (тема 1; тема 2; тема 3; тема 4; тема 5; тема 6; тема 7; тема 8)

Тема 1. за 16. 10. 2023: Сертификационо и класификационо тестирање

1.1 Математичо-информатичка питања и задаци на разговорима за посао

1.2 Тестови: GRE, SAT, ACT test ...

1.3 ECDL тест - компјутерске вештине (http://www.ecdl.rs/syllabus/index.html)

1.4 Приказ и анализа чланка: Shane Frederic, Cognitive Reflection and Decision Making

Тема 2. за 23. 10. 2023: Креирање дигиталних докумената:

2.1 Припрема математичког текста (Online Math Editors; Overleaf - online LaTeX Editor; ...)

2.2 Припрема математичких слика (Math Drawing, GeoGebra, ...)

Рад треба да представља корисно, јасно и прегледно упутство (намењено и почетницима). Узор могу бити поглавља 9 и 10 књиге: D. Bindner, M. Erickson, A Student s Guide to the Study, Practice and Tools of Modern Mathematics. (Moodle)

За 30. 10. 2023. неће бити задата тема за есеј (пауза збор припреме задатака за вежбе). Предавања 30. 10. 2023. биће посвећена припреми за наредну тему.

Тема 3 Проблемска ситуација

Задатак (за 6. 11. 2023.): Припремити једно школско предавање базирано на проблемској ситуацији. (На предавањима ће кроз конкретне примере детаљно бити описано на који начин треба обрадити тему; презентација са предавања)

Литература:

Ÿ• P. Galbraith, D. Holton, Mathematical ModellingA guidebook for teachers and teams

ŸJ. Libby, Math for Real Life Teaching Practical Uses for Algebra, Geometry and Trigonometry

итд.


Тема 4 Формулација и решавање проблема

Задатак (за 13. 11. 2023.):

1. Изабрати најмање пет (нетривијалних) проблема/задатака

2. Детаљно описати и процес решавања (анализа) и решење проблема (синтеза)

3. Сваки задатак преформулисати у већи број једноставнијих захтева који усмеравају решавање главног проблема

Решавање проблема - примери

Решавање проблема - презентација

Литература:

Ÿ T. Tao, Solving Mathematical Problems A Personal Perspective

https://artofproblemsolving.com/  

https://dms.rs/matematika-osnovne-skole/

https://dms.rs/matematika-srednje-skole/

https://petlja.org/biblioteka/r/kursevi/takmicenja%E2%80%90za%E2%80%90osnovce

https://dms.rs/informatika-osnovne-skole/

https://imomath.com/srb/ itd.


Тема 5 Савремени алати у настави

Задатак (за 20. 11. 2023.)

5.1. Приказ савременог средства (апликација, софтвер, видео, класично наставно средство…) и препорука за примену у образовне сврхе; препоруку разрадити за директну примену у настави (Примери: гранични процеси; криве вишег реда - циклоидне криве, спирале, розете итд.; случајни феномени; геометријске конструкције; симболичко израчунавање; игрице за учење програмирања итд.).

5.2. Тематско вежбање: припремити најмање 5 задатака за утврђивање и вежбање стандардног школског градива у реалном (међупредметном) контексту. (Примери тематског вежбања:  https://fp.dms.rs/; https://spacemath.gsfc.nasa.gov/ итд.)

Корисни линкови:

https://photomath.com/

https://www.desmos.com/

https://www.geogebra.org/

https://freemat.sourceforge.net/

https://www.wolframalpha.com/

https://www.symbolab.com/

https://phet.colorado.edu/

https://www.petlja.org/

https://microbit.org/sr/

https://www.scilab.org/

https://octave.org/ itd.


Тема 6 Математика и рачунарство као део образовног система

Задатак (за 27. 11. 2023.): Теорема/Алгоритам (академски)

Тему припремити у облику: 1) чланка или 2) презентације са пратећим текстом; припрема треба да задовољава уобичајене стандарде академског излагања.

Прецизно формулисати и детаљно објаснити и образложити важну теорему/важан алгоритам; дати осврт на историјат и значај теме; истаћи место у математичком/информатичком образовању; (детаљнији опис на предавањима)

ŸA. Imran, 40 ALGORITAMA koje bi svaki programmer trebalo da zna, Kompjuter biblioteka,

A. Sultan, A. F. Artzt, THE MATHEMATICS THAT EVERY SECONDARY SCHOOL MATH TEACHER NEEDS TO KNOW, Routledge, 2011

ŸM. Aigner, G. M. Ziegler, Proofs from THE BOOK, Springer, 2010 (Fourth Edition)

итд.


Тема 7 Популаризација математике и рачунарства

Задатак (за 4. 12. 2023.): Теорема/Алгоритам – популарно

Припремити популарно предавање за тему обрађену у задатку 6.

Тему припремити, по сопственом избору, у облику:

1) чланка

(нпр. American Mathematical Monthly; The Mathematical Gazette; Mathematics Magazine; The Mathematical Intelligencer; публикације ДМС-а Тангента, Настава математике, The Teaching of Mathematics)

2) презентације са пратећим текстом (нпр. за вечерње предавање намењено широј публици)

3) радионице (нпр. за неку манифестацију која популаризује математику)

Популарно предавање припремити на исту тему за коју је припремљено академско предавање/чланак; навести бар један мотивациони пример или занимљиву причу којом се најављује тема; дати историјски осврт на задату тему (историјски развој појма, математичари). Неформално описати појмове и што једноставније објаснити тврђења у вези са темом. Предавање би требало да разуме свако ко није упознат са насловљеним садржајима, али поседује просечно средњошколско предзнање које претходи тим садржајима. (детаљнији опис на предавањима)

https://www.idm314.org/

https://maths.org/

https://personal.pmf.uns.ac.rs/tijana.prodanovic/science-communication/popularna-predavanja/

https://ed.ted.com/lessons?category=mathematics

https://www.youtube.com/@veritasium/


Тема 8 Будућност математичког/информатичког образовања

Задатак (за 11. 12. 2023.): Обрадити неколико актуелних питања наставе: мотивација (унутрашња и спољашња); оцењивање (сврха); реформе образовног система; психологија учења (математике); пирамида учења (Learning Pyramid) итд. Део рада мора да садржи математички/информатички садржај који ће или бити основа за читав рад или извор примера за општија разматрања.


http://elib.mi.sanu.ac.rs/files/journals/nm/266/nmn266p69-73.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=rhgwIhB58PA

...

 


Tekući kursevi